Kako da povećate svoju produktivnost na kompjuteru

Zbog digitalizacije, većina nas provodi sve više vremena ispred svojih kompjutera, radi posla, komunikacije, zabave, edukacije ili drugih razloga. A da li vam se ikada desilo da vam, kada obavljate neki zadatak na kompjuteru, pažnja odleti na neki video klip, pesmu ili društvenu mrežu, i pre nego što primetite već ste izgubili više vremena nego što ste planirali? Ako ste se ikada našli u ovakvoj situaciji, možete primeniti neke od sledećih saveta kako biste najbolje iskoristili radno vreme za računarom.

  1. Pre nego što uopšte upalite računar i sednete za sto, napravite listu obaveza zbog kojih ste seli za računar. Takođe, napišite vremenska ograničenja za svaki od tih zadataka sa liste i stvaite tu listu na jasno vidljivo mesto.
  2. Stavite tajmer koji će da odgovara predviđenim vremenskim ograničenjima koje ste prethodno postavili, a u slučaju da do tada ne završite zadatak, podsetiće vas da obavite što više možete pre pravljenja pauze. Kada tajmer zazvoni, napravite kratku pauzu da se protegnete, prošetate i odmorite od elektronskih uređaja.
  3. Držite otvorene samo one prozore i kartice koje su vezane za JEDAN zadatak koji obavljate. U prevodu, sve što nije vezano za prethodno napisani zadatak ugasite, i ograničite notifikacije koje vam stižu tako što ćete upaliti “Do Not Disturb” ili “Block Incoming Messages” mod na vašem računaru.
  4. Sklonite vaš mobilni telefon ukoliko vam nije neophodan za taj zadatak. Većina nas ima tendenciju da s vremena na vreme “baci oko” na telefon, što nas ometa znatno više nego što mislimo i prekida koncentraciju.

156,289people like this

3,940people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija