Kako da se izborimo sa zimskom melanholijom?

Tokom zimskog perioda i hladnih dana, osećamo se depresivnije i javlja se melanholija. Dani su kraći, nismo izloženi suncu koliko nam je zapravo potrebno i to je glavni razlog zašto smo umorniji tokom zime.

Nedostatak sunčeve svetlosti utiče na smanjenje energije i volje za radom tokom zime. Manjak svetlosti uzrokuje hormonske promene u organizmu, tada se oslobađa melatonin, koji ima umirujuće dejstvo i utiče na pospanost.

Kako biste se izborili sa melanholijom tokom zime, evo nekoliko saveta koje možete da primenite:

  • Vežbajte – odlazak u teretanu ili večernja šetnja nakon obaveza u velikoj meri mogu uticati na vaše raspoloženje i imati pozitivan efekat. Ako nemate volje ni želje da sami prošetate, pozovite vama blisku osobu da prošeta sa vama. Videćete i sami koliko ćete se posle šetnje i rekreacije bolje osećati.
  • Unosite integralne žitarice – da bi vaš organizam tokom zime lučio dovoljan broj seratonina, hormona sreće, neophodno je da unosite što više amino kiselina. Integralne žitarice sadrže velike količine amino kiselina – triptofana, kao i vitamina B, koji pomaže da se triptofin pretvori u seratonin. Samim tim, na taj način ćete se osećati zadovoljnije i imaćete višak energije.
  • Zeleno povrće i banane – zeleno povrće u sebi sadrži velike količine vitamina i minerala, kao i folat koji je izuzetno važan tokom zime i borbe sa depresijom. Pored zelenog povrća, banane sadrže visoku količinu triptofana, baš kao i integralne žitarice. Zato su banane odlična namirnica kada je potrebna stimulacija za lučenje seratonina.

146,562people like this

5,730people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija