Kako da u prelaznom periodu povedete računa o svom imunom sistemu

Uvek kada dođe do smene godišnjih doba, potrebno je više pažnje posvetiti našem imunitetu jer je tad podložniji virusima, bakterijama, gljivicama. Da li znate šta sve narušava vaš imuno sistem?

Glavni uzročnici za slab imuno sistem su:

 

Manjak sna

Ukoliko ste nenaspavani, to se loše može odraziti na vaš organizam. Našem telu je potrebno oko sedam sati sna dnevno da bi se odmorilo. Ukoliko se nedostata sna učestali, to može da naruši vase zdravlje.

 

Stres i neraspoloženje

Trudite se da se svakog dana osećate zadovoljno i da budete okruženi pozitivnim ljudima koji vam prijaju.

 

Loša ishrana

Ukoliko najčešće konzumirate brzu hranu, dosta kofeina, malo voća i povrća, veliku količinu šećera, kao i alkohol i cigarete, velika je verovatnoća da ćete biti podložni virusima koji vladaju.

 

Ukoliko želite da sprečite da vam opadne imuno sistem, morate malo više da se posvetite sebi.

 

Bavite se sportom

Ukoliko nemate vremena da idete do teretane, to ne treba da vam služi kao izgovor da ne vežbate. Možete izdvojiti 15-20 minuta dnevno da odradite vežbe koje vam prijaju kod kuće. Fokusirajte se na disanje, videćete koliko vam prija. Pored vežbanja, možete se baviti i meditacijom ili jogom. Za kratko vreme, možete sakupiti veliku količinu energije koja će vam pomoći da se bolje osećate. Takođe, važno je i da se krećete – šetajte, plivajte, vozite bicikl, pola sata dnevno za ove aktivnosti možete da izdvojite.

 

Zdrava ishrana

Jako je važno da se zdravo hranite. Najbolje namirnice koje su ključne za dobar imunitet su: brokoli, kupus, soja, crveno voće, luk, šargarepa… Izbegavajte brzu i masnu hranu. Jako je važno i da unosite dosta tečnosti, pored vode, bitno je da pijete i čajeve.

156,289people like this

3,940people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija