Kako da znate da li unosite previše vitamina?

Prva asocijacija na zdravlje su – vitamini! Istina je da unosom vitamina utičemo na pravilan rad organizma, a da li ste se nekada zapitali da li ih možda unosite previše?

Ukoliko uzimamo previše vitamina, to može biti vrlo opasno, zato i postoje utvrđene dnevne količine njihovog unosa. Vitamini se dele na one koji se nakupljaju  u organizmu i one koji se ne nakupljaju. Ovu drugu grupu vitamina je potrebno unositi svakodnevno, dok sa prvom grupom treba biti malo oprezniji.

Vitamin C i vitamin B se ne talože u organizmu što znači da prekoračen unos ovih vitamina nije toliko štetan jer se mogu brzo razgraditi.

Vitamini koji mogu dovesti do vitaminoze su oni vitamini koji se ne rastvaraju u vodi, a to su vitamin A, vitamin D i vitamin E.

Kako da prepoznate preterani unos vitamina?

*Vitamin A - preporučeni dnevni unos je 800 mcg. Višak ovog vitamina izaziva: razdražljivost, glavobolju, gubitak kose, suvu kožu, mučninu. Preporučuje se da svaki vitamin unosite kroz ishranu. Ovaj vitamin možete uneti ako konzumirate šargarepu, tikvice, kajsije.

*Vitamin C – dozvoljeni dnevni unos jeste 60 mg. Možete ga unositi konzumiranjem paprike, zelene salate, jagoda, narandži. Simptomi vitaminoze: glavobolja, umor, problemi sa urinarnim taktom.

*Vitamin D – možete ga unositi putem lešnika, ječma, graška, spanaća, brokolija. Preporučeni dnevni unos je 40 mg. Vitamin D možete povećati tokom izloženosti suncu. Ukoliko preterate sa unosom vitamina D možete osetiti glavobolju, mučninu, mršavljenje, razdražljivost.

Preporučuje se da svaki vitamin unosite kroz namirnice koje konzumirate pre nego sintetički, putem dodataka ishrani.

146,562people like this

5,730people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija