Kako meditirati?

Meditaciju uglavnom vezujemo za istočnjačka učenja i/ili religiju jer je meditacija kakvu danas znamo potekla upravo iz njihovih kultura. Postoje zaista razne vrste meditacije, a mnogi su čuli i za neverovatne učinke koji se mogu postići redovnim meditiranjem. Prema budističkom verovanju, postoje dve glavne vrste meditacije – smirenosti i mudrosti.

Za početnike se uglavnom preporučuje meditacija smirenosti, a ono što je važno znati jeste da ne postoji pravilan i pogrešan način da se meditira. U tome i jeste lepota ove aktivnosti. Poenta svake meditacije jeste da umirimo svoj um, da se fokusiramo i da time izbacimo negaivnu energiju iz sebe. Način kako ćemo to postići je veoma individualan.

Ipak, postoje neke opšte smernice kojih se treba pridražavati, a ovo su neke od njih:

  1. Treba meditirati u mirnoj prostoriji, bez ljudi i bez bilo kakvih distrakcija.
  2. Odaberite položaj tela koji vama najviše prija i u kom se vi osećate najopuštenije.
  3. Bitno je disati stomakom, a ne grudima.
  4. Veoma pomaže da odaberete objekat ili pojam koji će vam biti “vodilja” i na koji ćete se fokusirati kada god vam misli “pobegnu”
  5. Za početnike je verovatno bolje da oči drže zatvorene.

Sama meditacija ne mora dugo trajati, samo nekoliko minuta dnevno ove prakse ima jako pozitivne efekte na opšte psihofizičko stanje organizma. Cilj jeste da se zaustavi bujica misli i da uspete da se fokusirate na jednu stvar – bilo da je to disanje, određeni zvuk, objekat ili pojam koji odaberete.

Ovakvom meditacijom se reguliše i rad srca, disanje postaje pravilnije i dublje, a vremenom se stiče i bolja kontrola nad sopstvenim mislima, pa i emocijama.

Sve u svemu, redovnim praktikovanjem meditacije, zaista činite sebi dobro i poboljšavate kvalitet života u svakom smislu, pa zašto ne probati?

146,562people like this

5,730people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija