Kako nadomestiti manjak vitamina D tokom zimskih dana?

Vitamin D je značajan vitamin koji utiče na jačinu naših kostiju, naše raspoloženje i celokupno zdravlje organizma. Ovaj vitamin se formira u koži pod uticajem Sunca i on je jedan od glavnih razloga lepog raspoloženja u letnjim mesecima. A šta činiti kada stigne zima i napolju nema ni tračka Sunca?

Vitamin D možete nadomestiti u organizmu određenim namirnicama koje njime obiluju. U pitanju su pre svega riba, mlečni proizvodi, žumance, sojino mleko, jogurt, sok od pomorandže i bademovo mleko.

Kad su u pitanju riba i mlečni proizvodi, preporučuje se da oni budu što masniji – opredelite se za punomasno mleko i ribe poput lososa, skuše, pastrmke, tune i sardine. Masnoća iz ovih namirnica (tj. omega 3 masne kiseline iz ribe) potpomaže apsorpciju vitamina D u organizam što je naročito važno tokom zimskih meseci kada nam je izloženost Suncu mala ili nikakva.

Dobra okolnost je što ovakva ishrana ne zahteva posebne režime i prilagođavanja, dovoljno je zameniti delimično obrano mleko punomasnim i uvrstiti neke od ovih namirnica u svakodnevnu ishranu. Na taj način, bićete i manje podložni zimskoj depresiji. 

Ipak, kada god ste u prilici, izađite napolje i prošetajte. Čak i u ovim hladnim danima, 45 minuta nedeljno provedeno na Suncu će zadovoljiti potrebe vašeg organizma za ovim vitaminom.

156,289people like this

3,940people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija