Kako prepoznati nedostatak vitamina D?

Nedostatak vitamina D je posledica nedovoljne izloženosti suncu, a ovaj nedostatak se obično javlja tokom zimskih meseci, kada dan kraće traje, a sunčevih zraka je znatno manje nego leti. Pored sunca, nedostatak vitamina D može nastati i usled nedovoljne konzumacije namirnica sa ovim vitaminom.

Istraživanja pokazuju da nedostatak vitamina D pogađa čak milijardu ljudi širom sveta. Sedam vitamina čine vitamin D, koji se u koži sintetišu uz pomoć sunčevih zraka, a može se pronaći i u ribi, ribljem ulju, mlečnim proizvodima, pečurkama, mesu i žumancetu.

U nastavku pročitajte kako da prepoznate nedostatak vitamina D u svom organizmu kako biste mogli ovaj vitamin da integrišete u svoju ishranu u većoj meri:

  1. Krhke i slabe kosti – oko tridesete godine života telo prestaje da gradi koštanu masu, a manjak vitamina D ubrzava simptome slabljenja kostiju. Osobe sa deficitom vitamina D su sklonije prelomima kostiju. Pored kostiju unošenjem vitamina D utičete i na jačanje mišića, koji sprečavaju padove.
  2. Loše raspoloženje – depresivna osećanja su usko povezana sa nedostatkom vitamina D, kao i sa zimskom melanholijom. Loše raspoloženje nastaje zbog niske količine hormona seratonina u organizmu, hormona sreće, na čije lučenje utiče i vitamin D.
  3. Umor i slabost – ukoliko osećate umor i slabost nakon kvalitetnog i dugog sna, onda je to jasan znak da imate deficit vitamina D u organizmu. Za snagu tela nije dovoljno samo gvožđe, već i vitamin D.
  4. Preterano znojenje – ako primetite da se znojite češće nego ranije i to bez fizičke ativnosti, onda je vreme da povećate unos vitamina D u svoj organizam.

146,562people like this

5,730people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija