Kako voditi računa o pravilnom položaju tela

Dok radite za računarom, kod kuće ili na poslu, verovatno ne razmišljate mnogo o položaju vašeg tela. Ipak, ovo je jedna od aktivnosti u kojoj provodimo sve više vremena, posebno ukoliko je profesija kojom se bavimo na bilo koji način povezana sa kompjuterom. Savremene profesije sve više zahtevaju rad na računaru, čak i ako je sama priroda posla dinamična.

Razlog za to je što se digitalizacija sve brže i više širi svetom, i što se svi podaci prebacuju u elektronsku formu. Ljudi često ni ne primete koliko šteti pogrešno sedenje na neadekvatnim podlogama, sve dok ne dođe do situacije da ih leđa ili ramena zabole. Šta raditi ako vam profesija ne dozvoljava da smanjite vreme provedeno u stolici?

Vrlo je važno ispraviti leđa i ne uvaljivati se u stolicu. Naslon bi trebalo da prati prirodnu liniju vaših leđa, a monitor bi trebalo da bude postavljen u nivou očiju. Donja leđa bi trebalo da budu fiksirana, dok vaša ramena i vrat treba da budu što opuštenija. Noge ne treba dizati i prekrštati, već treba da budu postavljene pravo. Poželjno je da se odmaknete od računara na svakih sat i po vremena, kako biste istegli mišiće ramena i vrata. Dovoljno je prošetati nekoliko minuta ili uraditi par lakih vežbi istezanja.

Takođe, budite pažljivi i pri izboru stolice ili fotelje. Mnoge ergonomske stolice su dizajnirane tako da ublaže posledice dugotrajnog sedenja za računarom time sto podupiru vaša leđa i vrat. Iako su skuplje nego standardne, dobre ergonomske stolice su investicija za koju će vam se vaša kičma zahvaliti ako provodite duge periode u kancelariji ili za kompjuterom.

156,289people like this

3,940people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija