Koristi vođenja dnevnika

Na šta prvo pomislite kada čujete frazu „pisanje dnevnika“? Pretpostavićemo da i vas ovo vraća u detinjstvo i osnovnu školu. Malo ko je od tog doba nastavio da se bavi pisanjem dnevnika, već se to pretvorilo u pripremanje kalendara, zapisivanje obaveza i bitnih datuma. A zašto smo ikada prestali sa tim?

Istraživanja kažu da zapisivanje sopstvenih misli zaista pozitivno utiče na psihu i da značajno smanjuje nivo stresa i anksioznosti. Pa zašto se onda ne biste ponovo time bavili? Ukoliko vam pisanje ne ide od ruke ili ako imate velika očekivanja vezana za to kako to zapravo treba da izgleda i koje vrste stvari treba da zapisujete, odmah zaboravite na sve ove sumnje.

Pisanje dnevnika je praksa koja može izgledati kako god vama to odgovara, pravila ne postoje. Nije potrebno da opisujete svoj dan do detalja ili da zapisujete svaku svoju misao, poenta je potpuno druga: da sve misli koje vas okupiraju jednostavno „izbacite“ iz sebe. To može značiti bukvalno zapisivanje u svesku, ali možete pisati i u memo aplikaciji na telefonu, a ako ste tip osobe koja voli da priča – snimajte se.

Napravite ritual od toga. Na primer, dan možete početi tako što ćete uz jutarnju kafu i Wellness keks sesti i proći kroz sve što vas čeka tog dana, ali kroz to kako se osećate, šta očekujete i bilo šta drugo što vam padne na pamet. Kada sve ove misli „stavite na papir“, one više neće praviti vrtlog u vašoj glavi i neće vas okupirati. Na taj način, bićete slobodni da konstruktivno mislite o ma čemu drugom čemu treba da posvetite svoju punu pažnju u tom trenutku.

156,289people like this

3,940people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija