Poboljšajte svoj cirkadijalni ritam i naspavajte se bolje prirodnim putem

Svi želimo da izvučemo najviše iz svojih dnevnih aktivnosti i noćnih odmora, ali takođe se neretko dešava da tokom planiranja i izvršavanja obaveza zamenimo periode dana, te smo aktivniji noću nego tokom dana.

Realnost je da se naše telo navikava na veliki broj stvari kroz koje mora da prođe, ali po veliku cenu koncentracije, odmora kao i promena u metabolizmu. Tokom večeri, naš organizam počinje da se „sprema“ za sutrašnji dan, a dok spavamo pokušava da nas “popravi” i spremi za predstojeće obaveze. Da bismo našem telu pomogli i omogućili mu da što efikasnije obavlja svoje procese, veoma je bitno da optimizujemo naš cirkadijalni ritam.

Cirkadijalni ritam diriguje kako će vaše telo i mozak obavljati veliki broj funkcija od varenja hrane do regulisanja temperature i bola, pa je stoga veoma bitan faktor da biste se osećali bolje. Na ovaj ritam utiče veći broj faktora od samog spavanja, iako je spavanje najbitniji faktor.

Smena dana i noći, kao i količina svetlosti kojoj smo izloženi utiču na naš unutrašnji sat, te da bismo ga izbalansirali, veoma je bitno da imamo fiksiran plan spavanja i ustajanja, koji bi idealno trebalo da prati količinu svetlosti kojoj smo izloženi. Jedan od efektivnih načina je da ugasite elektronske uređaje, kao i da smanjite količinu svetlosti uveče, neko vreme pre odlaska u krevet.

Druga važna stavka je količina izloženosti spoljašnjoj stimulaciji. Naučno je dokazano da ljudi koji su konstantno izloženi moždanim stimulacijama imaju problema sa cirkadijalnim ritmom, te je takođe bitno da pred odlazak u krevet smanjite nivo moždane stimulacije tako što ćete odložiti bilo kakve ozbiljne zadatke ili poslove i baviti se aktivnostima poput čitanja, crtanja, joge, slušanja mirne muzike ili ostalih radnjih koje vas ne uzbuđuju previše.

156,289people like this

3,940people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija