Upala mišića posle treninga

Bilo da trenirate relativno redovno ili ste odlučili da je krajnje vreme da se vratite u formu i rešili ste da počnete da vežbate pred letnju sezonu koja se polako bliži, treba da imate u vidu da je mogućnost pojave upale mišića veoma visoka. Upala mišića se dešava svima, bez obzira na to da li se stalno bavite nekom vrstom fizičke aktivnosti. Kada god preforsirate neku grupu mišića koju ređe koristite upala mišića se može pojaviti.

Vlada mišljenje da ove upale uzrokuje mlečna kiselina koja se aktivira tokom aktivnosti mišića, ali stručnjaci kažu da se nivo mlečne kiseline veoma brzo smanji nakon treninga pa zato ne može biti uzročnik upale.

Zapravo upala nastaje kada se mišić preoptereti pod pritiskom vežbi ili kretanja. Šta to tačno znači? To znači da brzina i jačina vaše aktivnosti veoma utiče na to da li ćete imati blagu ili jaku upalu. Ukoliko ste u kondiciji, možete više da izdržite i upala se javlja tek kada pređete sopstvenu “granicu” izdržljivosti.

Jedini pravi način da upale izbegnete je da konstantno pratite svoje telo i da usporite onda kada osetite da vam je dosta. Ono što je takođe jako važno je da pre i posle svake aktivnosti uradite vežbe zagrevanja i da se istegnete. Kako im samo ime kaže, vežbe zagrevanja će pripremiti vaše mišiće na predstojeću aktivnost, a istezanje će ih opustiti i “ohladiti”.

156,289people like this

3,940people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija