Uredite vašu spavaću sobu tako da bude idealno mesto za miran san

Svi smo vrlo dobro svesni činjenice da je dobar i zdrav san jako bitan. U toku sna skupljamo energiju koja nam je potrebna da bismo sutradan bolje funkcionisali, bolje pamtili, bili kreativniji, organizovaniji, i da bismo obavljali osnovne funkcije tokom dana. Važno je stvoriti dobar ambijent u kome ćete bolje spavati.

Pre svega, najbitnije je da imate dobar dušek. Dušek je jedna od najboljih investicija koju možete napraviti za sebe. Takođe je bitno da posteljina i pokrivač budu od materijala koji je pogodan za dobar san, a da jastuci budu udobni za vrat i glavu.

Vodite računa o bojama. Opuštajući efekat imaju boje prirode – prirodni tonovi drveta, zelena i plava boja.

Takođe, za miran san su vrlo pogodne i neutralne boje. Ukoliko imate problema sa spavanjem, najbolje je da izbegavate uzbudljive kombinacije boja koje mogu loše da se odraze na vaš san. Preporučljivo je i da se spavaća soba oboji u belo, a da detalji budu drugih boja, koji takođe neće biti upadljivih boja.

Prilikom uređivanja svoje sobe, imajte na umu da biste nameštaj mogli simetrično da rasporedite. Štaviše, pri kupovini birajte komade nameštaja koje odlikuje simetrija, ali nemojte preterivati da ne bi soba postala monotona. Monotoniju uvek možete da razbijete nekim detaljem u boji.

Minimalizam kao način života. ,,Manje je više’’ je vrlo pogodna parola za dekorisanje spavanje sobe. Umirujući efekat možete postići tako što ćete birati manje komade nameštaja, ugradne ormane, komode minimalističkog stila umesto velikih plakara koji će vam zauzeti ceo  prostor.

Buka je večiti problem. Da biste uspeli za izolujete prostorije, za to su potrebni veliki radovi, ali moguće je smanjiti buku i nekim sitnim rešenjima, kao npr. tapacirano uzglavlje. Ili recimo, gust tepih, koji će vam pomoći da slabije čujete komšije koji žive ispod vas.

Ukoliko vam je soba u neredu, i to bude poslednja stvar koju vidite pre nego što zaspite, teško da ćete se naspavati te noći. Čemu služe ormari i fioke? Iskoristimo te pogodnosti da svoje stvari odložimo pred spavanje.

Dobro je poznato da smo svi bolje spavali kada smo dan proveli u prirodi, na planini, pokraj mora. Nije moguće svakodnevno ići na izlete, ali moguće je prisetiti se tih pejzaža i osećaja preko fotografija, npr. i time podstaći opuštajuće misli pred spavanje.

Svetlost. I prirodna i veštačka svetlost remete san, zato je najbolje da osvetljenje birate sa podesivom snagom i da smanjujete intenzitet kako dolazi vreme za spavanje. Zavese i roletne takođe birajte prema tome koliko svetlosti propuštaju.

Pretpostavljamo da u sobi imate i električne uređaje, pa bi najbolje bilo ili da ih ugasite ili sklonite iz sobe dok spavate.

156,289people like this

3,940people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija