Zašto je pravilno disanje važno?

Naše telo čine ćelije koje da bi pravilno funkcionisale zahtevaju kiseonik, kako bi proizvodile energiju koja nam je potrebna na toliko načina. Stoga, disanje je jedini proces bez kog ne bismo mogli da opstanemo, ali vrlo često ga toliko uzimamo zdravo za gotovo da, većina nas koristi samo jednu trećinu svog kapaciteta i to često dišući na pogrešan način. Bilo da smo kratkog daha ili tokom disanja dah zaustavimo ili samo povremeno udahnemo duboko, sve su to ukazatelji na nepravilno disanje.

Disanje čini izuzetno važnu vezu između našeg tela i našeg uma. I jedno i drugo zahtevaju kiseonik za pravilan rad. Kada imamo kratak i brz dah, naš um šalje poruku telu da smo nervozni, uzrujani, anksiozni i uznemireni. Istina je da, većina ljudi danas, čak i kada nije u stanju koje se može definisati kao stresno, nepravilnim disanjem, opterećuju svoj organizam držeći ga u stalnoj napetosti.

Kako joga može da pomogne ?

Prvo što ćete čuti na časovima joge jeste da dubokim i pravilnim disanjem, postajete prisutni u sadašnjem trenutku. To znači da kada se potpuno koncentrišemo na kontrolisane uzdahe i izdahe, bilo brojanjem ili izgovaranjem određenih mantri, posvećujemo se onome što se upravo dešava, zanemarujemo prošlost i budućnost, što našem umu donosi mir.

Tišina i spokoj u tom trenutku su važniji od svega što nosimo iz prošlosti, bilo da je to sećanje od najranijeg detinjstva, pa do događaja iz jutarnje saobraćajne gužve, ali bilo da su planovi koje imamo podešene u narednim danima ili preispitivanja kako se neko oseća povodom nas. Našem umu je potreban odmor. Kada fokus premestite na svoje disanje, vi mu to upravo poklanjate.

Svesno disanje je suština joge. Kada jednom savladate pravilno disanje tokom vežbi, uvek ćete ga primenjivati, u svakom trenutku svog života. Svesno dišući aktivirate razvijeniji deo mozga, odnosno cerebralni korteks koji je povezan sa delovima koji kontrolišu emocije. Ovakav način disanja omogućava i bolju kontrolu emocija, razdvajanje impulsivnih reakcija od onog što je vredno za proživeti.

Pravilno disanje dovodi do dovoljne količine kiseonika unutar našeg mozga, čime se pojačava fokusiranost i produktivnost.

A na kraju, ukoliko ne dišete pravilno, nijedna vežba, bilo joga, niti bilo koja druga fizička aktivnost, neće biti urađena kako treba.

Zato počnite već danas da radite nešto suštinski dobro za sebe.

Evo predloga jednostavne vežbe disanja stomakom:

1Lezite na ravnu površinu, asuru ili ćebe.

2Stavite jednu ruku na svoj stomak.

3Udišite polako, u sebi brojite sekunde koje su vam potrebne da dođete do svog maksimuma.

4Potom izdišite polako i nastavite da brojite sekunde svog izdaha.

Ruka će vam služiti da fizički osetite svoj dah, kako se telo širi i uvlači tokom disanja.

Primenjujte ovu vežbu svakog dana po par minuta pre nego što ustanete ili zaspite, mada bi bilo dobro da je radite što češće. Na taj način, postepeno ćete uvoditi duboko disanje u svoju svakodnevicu i poboljšati kvalitet svog života.

156,289people like this

3,940people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija