Znakovi koji ukazuju na potrebu za promenom rutine spavanja

Redovno spavanje je jedan od najvažnijih preduslova za normalno funkcionisanje vašeg organizma, što znači da rutina koju imate značajno utiče na sve aspekte vašeg života. Ipak provodimo i do trećinu naših života spavajući! Manjak sna ili neredovan san ne ostavljaju velike posledice kada je to povremena pojava, ali telo zaista sve pamti i pokazaće vam kada je potrebno da promenite svoje navike. Ovo su neki od najočiglednijih znakova:

  1. Odlaganje alarma – sigurni smo da vam se makar jednom desilo da odložite alarm za čuvenih „samo još 5 minuta”. Mnogima je odlaganje alarma prešlo u naviku toliko da im se prosto podrazumeva da neće ustati na prvi alarm, već nameštaju njih nekoliko – za svaki slučaj. Međutim, ako se, i pored nekoliko alarma i dužeg spavanja, budite sa osećajem da se niste dovoljno naspavali, to je jasan znak da vaša rutina spavanja nije dobra po vas. Potrudite se da legnete ranije i održavate isti ritam spavanja svakodnevno ili makar uvedite dremanje od pola sata u toku popodneva da nadoknadite izgubljeni san.
  2. Loša koncentracija – jasan znak da vam je loša rutina spavanja i da vam fali sna. Popodnevni gubitak koncentracije i neproduktivnost su pokazatelji manjka kvalitetnog sna. Kako biste imali dovoljno koncentracije, produktivnosti, energije i memorije neophodno je da spavate od sedam do devet sati tokom noći, a najvažniji sati za san jesu od 22 časa do ponoći – tada se telo najbolje odmara.
  3. Bolovi u leđima i vratu – ako osetite neprijatne bolove u ovim delovima tela, jasno je da nešto ne radite kako treba. To ne mora da znači da malo spavate, već da imate loš položaj tela tokom noći. Promenite položaj spavanja ili investirajte u novi dušek ili jastuk koji će kvalitetnije podržati vašu kičmu i vrat tokom spavanja.

146,562people like this

5,730people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija