Pravilno disanje ublažava astmu

Astmatično gušenje i pritisak u grudnom može biti izuzetno teško i krajnje iscrpljujuće. Dugom primenom vežbi disanja ali i nekih joga asana na duže staze vas može osloboditi lekova i korišćenja pumpice. Važno je da sve radite pravilno, te se svakako konsultujte sa svojim joga instruktorom. Istovremeno je značajno da vaše viđenje astme ne bude fatalno, već i da primenom vizuelizacije sebe nastojite da vidite kao zdravu osobu koja diše punim plućima.

Dah kod astmatičara je kratak, suženi su disajni putevi i protok vazduha je otežan. Ono što je potrebno uraditi je omekšati dah, otvoriti grudni koš, disati uvek kroz nos i opustiti misli – pripremiti sebe da će sve biti u redu, kako se često dešava da napad panike može uzrokovati kratak dah, a nakon toga i gušenje.

Pred vama su tri načina kako da vaš dah postane vaš saveznik.

1 Osvestite disanje

Umirite se, zatvorite oči, svu pažnju preusmerite na disanje. Dahom unosite život u sebe, život je kiseonik, koji vas hrani, koji vam omogućava da uradite sve. Prepoznajte dah kao idealnu silu koja u vama širi životnu snagu.

2 Omekšajte disanje

Ne forsirajte duboko disanje odmah. To se radi postepeno, što blažim hvatanjem dubljeg daha. Svesno disanje će pomoći da vaša pluća budu jača, kao i vaše misli da uvek možete dublje da izdahnete i izdahnete.

3 Odbrojavate udahe i izdahe

Dišite i brojite prvo do 3, potom 4. Nakon toga izdahnite do malog većeg broja, 5 ili 6. Ovo odredite prema sopstvenim kapacitetima. Trudite se da osetite kako vam je sav dah izašao iz pluća. Još jednom, ne preterujete, uvek radite onoliko koliko vam prija. Važno je da malim koracima dođete do velikih promena.

Budite uporni i strpljivi i dobar udah i još bolji osećaj  neće izostati.

146,562people like this

5,730people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija