Zašto je poželjno da radite jogu u trudnoći?

Vrlo često se pitamo da li vežbe u jogi mogu da naškode fetusu, ali zapravo ove vežbe su izuzetno korisne, kako za majku tako i za povezivanje sa fetusom. Osim što ne morate da izgubite kontakt sa svojom kondicijom, unapredićete fleksibilnost svojih mišića i naučićete kako da se lakše opustite pri porođaju.

Naravno, važno je povesti malo više računa o bezbednosti određenih vežbi, ali je neke vežbe poželjno izbegavati kako zbog protoka krvi, tako i zbog istezanja nekih mišića, pogotovu stomačnih.

Balans je ono što nikad nećemo izgubiti ako nastavimo da primenjujemo vežbe i tokom trudnoće. Iako su nam povišene doze hormona progesterona i estrogena, uspećemo da fokusom i pažljivim dubokim disanjem ostanemo u psihičkoj i emocionalnoj ravnoteži.

Prenatalna joga pomaže u otklanjanju bolova koji prate trudnoću, bol u donjem delu leđa, kukovima, grudima, ramenima i gornjem delu leđa. Takođe, fokusom na disanje, oslobađamo se tenzije što povoljno utiče ne samo na naše raspoloženje, već i na san, imuni sistem i pravilan rad digestivnog trakta.

Jedan od najvažnijih razloga zbog kojih bi trebalo da primenjujemo određene vežbe jeste što su one idealna priprema za porođaj. Takozvanom pripremom za veliki trenutak, uvodimo duboko disanje kao prirodan način na koji naše telo kontroliše rad disajnih organa, bol i stres se lakše oslobađaju, spremniji smo na ono što nas čeka.

Fokusom i relaksacijom se lakše povezujemo sa onim što se dešava unutar nas, samim tim smo u bližem kontaktu sa bebom.

Zato, ukoliko niste primenjivale joga vežbe pre trudnoće, uopšte nije kasno da sada počnete. Naravno, sve pod nadzorom profesionalnog instruktora koji će vas lepše i efektnije voditi kroz svaki momenat.

146,562people like this

5,730people like this

Uspešno ste se registrovali

Prijava

Registracija

Registracija